20.06.2024 -Türkiye Son Habercilikte Son

Ağbaba Muhtarlarla Bir Araya Geldi

AĞBABA MUHTARLARLA BİRARAYA GELDİ

BAŞIBÜYÜK; “MALATYA SİZE ŞÜKRAN BORÇLU”

AĞBABA; “BİZİM DIŞIMIZDA SES ÇIKARAN YOK”

CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, “Malatya’nın önümüzdeki 100-200 yılı planlanabilirdi, âmâ maalesef şehir ranta teslim edilmiş durumda. Bizim dışımızda ses çıkaran da yok.” dedi.

CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, beraberinde Malatya İl Başkanı Barış Yıldız,belediye meclis üyeleri ve parti yöneticileriyle birlikte Türkiye Muhtarlar Derneği Malatya şubesini ziyaret ederek dernek başkanı Hüseyin Başıbüyük ve muhtarlarla Malatya’nın sorunlarını değerlendirdi.

BAŞIBÜYÜK; “MALATYA SİZE ŞÜKRAN BORÇLU”

Mustafa Eren’in vefatının ardından dernek başkanlığına seçilen Hüseyin Başıbüyük yaptığı konuşmada “Hem genel hem de yerel seçim sürecinin ardından ilk defa bizleri ziyaret eden, ilk defa bizim kapımızı açan CHP Milletvekili Veli Ağbaba oldu. Malatya denildiği zaman CHP Milletvekilimiz Veli Ağbaba aklımıza geliyor.6 Şubat depreminde, sert kış şartlarında, ağladığımız günlerde bütün enerjisini, gecesini gündüzüne katarak çalıştı. Depremin 3. Günü Veli bey ekibiyle birlikte yanımıza gelip ihtiyaçlarımızı tespit etti. Hemen ardından İstanbul Kadıköy Belediyesi tarafından 4 mahallenin ortasına aşevi kurdurdu. Tüm ekibini oraya yönlendirdi. Binlerce kişiye aylarca sabah, öğlen, akşam yemek verildi. Mahallemin 910 Hanesi var. Malatya Valiliği sadece 37 çadır verdi. Ama Veli bey tek başına 98 çadırdan oluşan çadırkent kurdurdu. Depremzedelerin tüm ihtiyaçlarında kendisine ulaşarak yardım talep ettik ve hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Bir kez daha Malatya halkı adına kendisine teşekkür ediyorum.Biz de tüm Malatya da size şükran borçlu” dedi.

SANKİ MUHTARLARIN ÇADIR FABRİKASI VARMIŞ GİBİ..

Derneğin uzun yıllar başkanlığını yapan Mustafa Eren’e Allah’tan rahmet dileyerek konuşmasına başlayan CHP Malatya Milletvekil Veli Ağbaba, “Gazi Mahallesi Muhtarımız Hüseyin Başıbüyük başarılı bir şekilde görevini yerine getiriyordu. Şimdi dernek başkanlığına aynı başarıyla yürüteceğine inanıyoruz. Milletvekilliği görevine başladığım ilk günden itibaren mahallelerimizin sorunlarını muhtarlarımızla istişare ederek çözmeye çaba gösterdik. Yapılan yardımları hiçbir parti ayrımı yapmadan, muhtarlarımızın gözetiminde yaptık. Hem pandemi, hem deprem döneminde muhtarlarımız eliyle ihtiyacı olan herkese ulaşmaya çalıştık. Özellikle deprem döneminde muhtarlarımız büyük sıkıntılar yaşadılar. Sanki muhtarların çadır fabrikaları varmış gibi; muhtarlarla vatandaşlar karşı karşıya getirildi” dedi.

BELİRSİZLİKLER DEVAM EDİYOR

“Malatya’da rezerv alanı belirsizliği, yerinde dönüşüm belirsizliği, orta hasar belirsizliği devam ediyor” diyerek konuşmasını sürdüren Ağbaba, “ Malatya’daki güç grupları şehrin önümüzdeki dönem yapılanmasında şehirden çok kendi çıkarlarını düşünüyorlar. Bakan burada söz veriyor. Gidince o sözler unutuluyor veya değişiyor. Şehir aslında daha doğru yapılandırılabilir. Önümüzdeki 100-200 yılı planlanabilir, âmâ maalesef şehir ranta teslim edilmiş durumda. Bizim dışımızda ses çıkaran yok. Ne odalar, siyasi partiler, ne STK’lar maalesef şehrin önümüzdeki süreçte imar planlarında bir yere varabilmiş değil. Şehir adeta ranta teslim edilmiş durumda. Herkesin ortak bir şekilde şehrin çıkarı için çaba göstermesi lazım” ifadelerini kullandı.

YENİ CAMİ’NİN BAHÇESİNE YENİ CAMİ YAPMAK İSTİYORLAR

Yeni Caminin bahçesine yeni bir cami yapıldığını kaydeden Ağbaba, “ O plan değiştirilecek gibi görünüyor. Şehirdeki bazı ayıplar, oluşturulmak istenen rantlar camiyle kapattırılamaz. Kimse ses çıkarmasa bile ben ses çıkarmaya devam edeceğim. Sahipsiz Malatya bu. Meclise çıkıp depremle ilgili konuşma yapıyorum. Oradan laf atıyorlar, saldırıyorlar. TOKİ konutları yapılıyor, alt yapısı yok, camisi yok, okulu yok. Rezerv alan yapılıyor, planları gizliyorlar. Mecliste Malatya’nın hakkını savunmaya devam edeceğiz. Biz seçilemedik diye Malatya’yı bırakmış değiliz. Seçimin sabahından itibaren çalışmaya devam ettik. Seçim kazananlar iftar çadırlarını kaldırırken biz farklı mahallelerde Arife günü akşamına kadar iftar dağıtmaya devam ettik” dedi.

BAYRAK HEPİMİZİN BAYRAĞI, VATAN HEPİMİZİN VATANI

Malatya’da uzun zamandır 19 Mayıs’ın anlamına yakışır kutlama yapılmadığını hatırlatan CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba” Gençlere söz verdik. 19 Mayıs’ta çok coşkulu konser verdik. Cumhuriyet hepimizin Cumhuriyeti, bayrak hepimizin bayrağı, vatan hepimizin vatanı. Atatürk hepimizin kurucu lideri. Malatyalılara söz verdik. Kazandığımız belediyelerde kadın dinlenme evi yapacaktık. İlkini hafta sonu Arguvan’da açtık. Kaynağını ben bulacağım, tüm belediyelerimize kadın dinlenme evlerini açacağız. Gençlik merkezleri yapacağız. Kayısı festivali yapılacak, Veli Ağbaba’dan sanatçı desteği isteniyorsa Veli Ağbaba’nın başı gözü üstüne. Festivaller sadece eğlence değil, esnafın, lokantacının, otelcinin kalkınmasına katkı sunuyor. Malatya’yı turizm merkezi yapmamız gerekiyor” dedi.

Reklam
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.