TürkiyeSON - 29.03.2024 -

“Yeşilyurt’un Kadim Medeniyetini Geleceğe Taşıyoruz”

BAŞKAN ÇINAR, RESTORASYONU DEVAM EDEN YEŞİLYURT KONAKLARINI İNCELEDİ
Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar, “Zengin bir turizm potansiyeline sahip ilçemizin tarihi ve
medeniyet anlayışını en sade ve en güzel yansıtan mekânlar arasında gösterilen Yeşilyurt Konaklarını
butik otel, müze, millet kıraathanesi, lokanta ve kültür merkezleriyle gelecek kuşaklara taşıyacağız.”
dedi.
“KONAKLARIMIZ FARKLI FONKSİYONEL ÖZELLİKLERE SAHİP OLACAK”
Hıroğlu mahallesinde tarihi özelliklere sahip ünlü Yeşilyurt Konaklarında devam eden restorasyon
çalışmalarını yerinde inceleyen Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar, tarihi konakların sadece
müze olarak değil, içerisinde hayatın aktığı, farklı fonksiyonlara sahip hizmet alanlarıyla canlı konaklar
olarak hizmete sunacaklarını ifade etti.
“BURAYI DOĞAL CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRMEYİ AMAÇLIYORUZ”
Kadim bir medeniyet olgusuna sahip Yeşilyurt’un tarihi konaklarını kültürel yapılarına uygun olarak
restore ederek gelecek kuşaklara taşımak adına ciddi yatırımlar yaptıklarını ifade eden Yeşilyurt
Belediye Başkanı Mehmet Çınar, “Ecdat yadigârı tarihi camilerimizi, konaklarımızı, çeşmelerimizi,
köprülerimizi ve diğer tüm tarihe şahitlik etmiş mekânlarımızı aslına uygun ederek gelecek kuşaklara
taşınmasına özen gösteriyoruz. Yeşilyurt’un kendisine has tarihi ve kültürel zenginliklerini bu tür
projeler ve yatırımlarla günümüzden gelecek nesillere taşımak bizim öncelikli görevlerimiz
arasındadır. Yerli ve yabancı turistlerin büyük ilgi gösterdiği bu bölgenin tarihi yapısını korumak ve
gelecek nesillere aktarmak için tadilatı, bakım ve onarımı devam eden tarihi evlerimizi sık sık ziyaret
ederek çalışmaları yakından takip ediyoruz. Burayı doğal cazibe merkezi haline getirmeyi amaçlıyoruz.
13 tarihi evimizi butik Otel, müze, lokanta, millet kıraathanesi ve yöresel ürünlerin satıldığı mekânlar
haline dönüştürmek adına büyük mesafeler aldık. Ekiplerimiz söz konusu çalışmaları büyük bir
titizlikle yürütüyorlar. Konakların orijinal özelliklerine uymayan ekler, duvarlar, sıvalar, çatılar
kaldırılarak binanın orijinal dokusu ortaya çıkarıldı. Daha sonra yapıda bozulmuş, deforme olmuş ya
da çeşitli nedenlerle kullanılamaz durumda olan ahşap döşemeler, taşıyıcı kirişler, pencere ve kapılar
sökülerek orijinaline uygun ahşap elemanlarla değiştirildi. Yapının özgün durumunu korumayan taş
ve ahşaplar kaldırılarak, ilk günkü orijinal haline dönüştürüldü. Bina içerisinde kullanılacak eşyalar,
meteryallar ve oturma grupları yerleştirildi, tefrişatlar devam ediyor. Butik otelimizin büyük bir kısmı
tamamlandı, diğer binalarda restorasyon sürmektedir. Tarihimizi yansıtan bu evlerimizin iç ve dış
mekânlarını kalitesini artırıp en yakın zamanda turizme kazandıracağız. Konaklarımız sadece müze
olarak değil içerisinde gündelik hayatın hızlı yaşandığı canlı konaklar olacaktır. Burayı ziyaret edecek
olan misafirlerimiz tarihi yapılarımızda adeta zaman içerisinde yolculuk yapacaklar, yöresel
yemeklerimizin tadına bakarken, kütüphanemiz de kitap ve dergilerini okuyabilecekler.
Yeşilyurt’umuzun tarihsel ruhu, zenginliği, örf, adet, gelenek ve göreneklerini daha fazla kesime
ulaştırmış olacağız, bu durumda ilçemizin turizm potansiyelini hareketlendirmiş olacak ve hem
ticaretin hem de ekonominin de canlanmasına vesile kılacaktır. Çalışmalar tamamlandığında turizme
hizmet verecek çok değerli bir eser ortaya çıkmış olacak." şeklinde konuştu.