TürkiyeSON - 19.03.2024 -

“Hedefimiz; Kadim Çırmıhtı’nın Turizmden Hak Ettiği Payı Almasıdır”

Yeşilyurt Belediyesi, tarihi ve turistik mekânlarıyla kadim bir medeniyeti bünyesinde barındıran Kadim
Çırmıhtı’nın tarihi dokusunu korumak ve yaşatmak amacıyla başlattığı ‘Lezzet Vadisi’ projesi
kapsamında ki ‘Tarihi Konakların Restorasyonu ve Dönüşümü’ projesi çerçevesinde bölgede bulunan
tarihi binaları restore edip iç ve dış turizme kazandırmaya devam ediyor.

“LEZZET VADİSİ” PROJESİ KAPSAMINDA Kİ YATIRIMLARIN SAYISI ARTIYOR

Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar’ın yeni dönem vaatlerinden olan ‘Lezzet Vadisi’ projesi
kapsamında Kadim Çırmıhtı’nın tarihi zenginliklerini gün yüzüne çıkarmak adına başlatılan yatırımların
boyutu her geçen gün genişliyor.

AMAÇ; GEÇMİŞLE GELECEK ARASINDA KÖPRÜ KURUP, TARİHİ DOKUYU YAŞATMAK

Yeşilyurt’un eski yerleşim yeri olan Kadim Çırmıhtı bölgesinde ki Gündüzbey, Mollakasım, Hıroğlu,
Konak ve Barguzu gibi mahallelerin tarihi dokusunu muhafaza edip turizme kazandırılması ile birlikte
geçmişle gelecek arasında sağlam bir köprü kurmayı hedefleyen Yeşilyurt Belediyesi, tarihi konakların
restorasyonu ve sokak sağlıklaştırılmalarının yanı sıra yıkılmaya yüz tutmuş binaları tarihî dokuya
uygun bir şekilde restore ediyor.

DÖRT KATLI BİNA İLE BAZI EV VE İŞYERLERİNİN DIŞ CEPHELERİ TARİHİ DOKUYA UYGUN RESTORE
EDİLİYOR

Hıroğlu Mahallesi Lezzet Caddesinde ‘Tarihi Konakların Restorasyonu ve Dönüşümü’ adı altında
devam eden tarihsel kimliğin muhafaza edilmesi ve yaşatılması çalışmaları kapsamında; satın alınan
dört katlı bir binanın yöresel ürünlerin hem tanıtımı hem de satışının yapılacağı bir mekân haline
dönüştürülmesi ayrıca yine bu mahallede ki 10’a yakın ev ve işyerinin dış cepheleri tarihe dokuya
uygun olarak tamiratları yapılıyor.

“TARİHİ DOKUYU GÜÇLÜ VE KALICI YATIRIMLARLA GELECEK NESİLLERE TAŞIYACAĞIZ”

Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar, sağlam bir medeniyete sahip Kadim Çırmıhtı’nın var olan
güçlü tarihsel potansiyelini gün yüzüne çıkarıp, bugünden gelecek nesillere taşımak adına restorasyon
projelerinin hız kesmeden devam ettiğini söyledi.

“ÇIRMIHTI’NIN EŞSİZ GÜZELLİKLERİNİ LEZZET VADİSİ PROJEMİZLE ÖN PLANA ÇIKARACAĞIZ”

Yeşilyurt’un gizli kalmış tarihsel zenginliklerini ‘Lezzet Vadisi’ projesiyle ön plana çıkarıp, gelecek
kuşaklara taşımak adına çok yoğun çalıştıklarını ifade eden Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar,
“Kentleri ve ilçeleri ayakta tutan tarihsel ve kültürel miraslarıdır. Yeşilyurt’umuzun sahip olduğu tarihi
ve kültürel mirası koruyup, geleceğe taşınması için önemli çalışmalar yapıyoruz. Yaptığımız projelerle
ilçemizin kültürel mirasınının uluslararası kimlik kazanmasını hedefliyoruz. Ecdat yadigârı tarihi
evlerimiz, camilerimiz, çeşmelerimiz, köprülerimiz ve konaklarımız ile sokaklarımızı restore ederek
tarihi dokuyu gün yüzüne çıkarıp, yerli ve yabancı turistlerin dikkatini bu bölgeye çekmeye çalışıyoruz.
Anadolu medeniyetinin tüm güzelliklerinin içerisinde barındıran Kadim Çırmıhtı’da bulunan tarihi
konaklarımızı restore ederek her birine ayrı fonksiyonlar yüklüyoruz, eski binaların dış cephelerini
tarihi dokuya uygun olarak restore ediyoruz. Yeşilyurt’un tarihsel yapısını ön plana çıkarmak ve turizm
potansiyelini artırmak adına başlattığımız ‘Lezzet Vadisi’ projemiz kapsamında Hıroğlu Mahallesinde
bulunan ve ismini ‘Lezzet Caddesi’ olarak değiştirdiğimiz caddemizde bulunan tarihi konaklarımızı
farklı alanlarda turizme kazandırmak adına restorasyonlarına devam ediyoruz. Bu kapsamda; satın
alma işlemlerini tamamladığımız, toplam alanı bin 79 metrekare olan dört katlı binamızı, yöresel
yemeklerimizin tanıtımı ve satışının yapılacağı bir konak hüviyetine dönüştürmek adına restorasyon
çalışmalarına başladık. Konağımızın iç ve dış tasarımları ile oturma ve dinlenme bölümlerini tamamen
yöresel motiflerle döşeyerek, gelen misafirlerimize ilçemizin kültürel zenginliklerini yansıtacağız.
Bölgemizi ziyaret edecek olan yerli ve yabancı turistlerimiz, her biri ayrı bir lezzete sahip yöresel
kahvaltılıklarımız, vegan ve vejeteryan yemeklerimizin tadına, yöresel motiflerle süsleyeceğimiz bu
mekânda ulaşabilecektir. Bununla birlikte yine aynı mahallede bulunan, uzun yıllardır kullanılması
nedeniyle eskiyen bir binamızın dış cephesini tarihi dokuya uygun olarak restore ediyoruz.Bölgemizde
bulunan 10’a yakın ev ve işyerini de bu uygulama kapsamında restore edeceğiz. Tarihi bir atmosfere
sahip bu bölgemizi ziyaret edecek olanlar bir nevi tarihte yolculuk yapacaklar, farklı güzellikleri
teneffüs ederek, eşsiz zenginliklerimizin tadını çıkartacaklar ve inanıyorum ki buradan ayrılmak
istemeyeceklerdir.” dedi.

“TARİHİ VE KÜLTÜREL MİRASIMIZIN HAK ETTİĞİ DEĞERİ GÖRMESİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Kadim Çırmıhtı’da devam eden yatırımlarla tarihi ve kültürel mirasın hak ettiği değeri görmesini
sağlayacaklarını hatırlatan Başkan Çınar, “ Butik Otelimizle, Gastronomi, Kent Belleği ve Tekstil
Müzemizle, Malatya Mutfak Sanatlarıyla, Gündüzbey Sosyal Tesislerimizle, Tarihi Kebir Camimizle,
Terzi Deremizle, Saat Kulemizle, lokantalarımızla, yöresel ürün satış noktalarımızla, tarih kokan
caddelerimizle, otoparklarımızla Kadim Çırmıhtı’mızın tarihi zenginliklerini, doğal ve kültürel mirasını
‘Lezzet Vadisi’ projemizle daha geniş kesimlere ulaştırmak adına ciddi mesafeler aldık. Bölgemizin
tarihi kimliğini bu ve benzeri diğer yatırımlarla daha değerli hale getirmek, mahallelilik kültürünü
yaşatmak ve geçmişle gelecek arasında köprü oluşturup, turizme kazandırmak adına gece gündüz
demeden çalışıyoruz.” şeklinde konuştu.

Reklam
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.